مقالات دوربین مدار بسته

تفاوت فرمت ذخیره سازی H.265 با H.264 چیست؟

خرید بهترین دوربین مداربسته

تفاوت فرمت ذخیره سازی H.265 با H.264 چیست؟

هرکدام از دوربین های مداربسته در هر مکانی که قرار دارند شبانه روز درحال ضبط تصاویر هستند که این امر نیازمند به ظرفیت بسیار زیادی میباشد.
تکنولوژی های فشرده سازی تصویر به کمک این مسئله برخواسته اند که سالهای اخیر فرمت H.264   به عنوان معروف ترین و مدرن ترین و پر کاربرد ترین استاندارد فشرده سازی در تجهیزات نظارت تصویری نام برده میشد
تا اینکه فرمت H.265 تمامی تصورات کاربران را نسبت به فرمت های ذخیره سازی تغییر داد.
فشرده سازی ویدئویی ابزار ارزشمندی در تفاوت فرمت ذخیره سازی است. علی الخصوص در زمانی که سیستم دوربین مداربسته شما با مشکل محدودیت پهنای باند و فضای ذخیره سازی ( هارد ) مواجه باشد.
با فشرده سازی فایل های ویدئویی سیستم شما می تواند به راحتی فایل های فشرده شده را از طریق شبکه بدون هیچگونه تاخیری ارسال نماید.
علاوه بر این فایل های فشرده شده بر روی هارد دیسک فضای کمتری اشغال می کنند، و این امکان فرآهم می گردد که تصاویر بیشتری را ذخیره کنید یا فایل ها را برای مدت زمان بیشتری نگه دارید.

نحوه فشرده سازی تصاویر در فرمت H.264

در ابتدا این نوع کد گذاری تصویر درهر فریم به دنبال نقاط همرنگ هستند.
الگوریتم فشرده سازی  تصور را به  بخش ها ی محتلف  که ماکروبلاک گفته میشود تقسیم میکند. و به جای انکه هر پیکسل را جدا گانه دخیره سازی کند، رنگ پیکسلهای مشابه را با هم دخیره میکند و حجم نهایی تصویر را کاهش میدهد به این نو ع فشرده سازی  درون فریمی  گفته میشود.

نحوه فشرده سازی تصاویر در فرمت H.265

ابتدا تصویری که از محیط گرفته میشود به عنوان فریم پس زمینه انتخاب میشود.
دراین تکنولوژی تمرکز اصلی برروی اشیاء متحرک است.هنگامی که اشیاء متحرکی وارد فریم جدید گردد H265 تنها کدهای تصویر متحرک را به کدهای فریم قبلی اضافه میکند . درواقع تکنولوژی H265 تنها تغییرات فریم نسبت به فریم قبلی را ذخیره میکند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *